Saturday, May 16, 2009

SELAMAT HARI GURU!

16 Mei 2009
hari memperingati jasa2 guru kite...
he2...
well, im a teacher too... =)
rmi student msg...ad gak teacher2 seangkatan msg..
antara msg2 they all
berbunyi bgini (gila klasik ayat aku ni)...
GURU
Dalam ajarnya, ada harapan
Dalam tegurnya, ada doa
Dalam marahnya, ada sayang
Dalam tawa, ada mesranya
Dalam tangannya, kita terbina
Dalam diamnya, ada bijaksana
Berbahagialah menjadi guru
SELAMAT HARI GURU!
"GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"
Kepada anak muridku, selamilah makna mendalam yang cuba disampaikan, guru marah bukan marah kosong, bukan bermakna dia benci, bukan bermakna dia menyampah, tetapi suatu hari nanti ada gunanya, untuk menjadi insan yang berguna.
Kalau tak caya, look at me...
im an ordinary person...
pernah dimarah oleh cikguku..
its a lie when i said dat im nothing when being scolded...
its a shame...
but i knew now...
if s/he neva done that..
i am not like i am now..
so...
ksimpulannya...
untuk berjaya...
selalu lah kena marah dgn cikgu k?
(what?am i crazy?)ahax!~
to all teachers in d world (malaysia suda)
we must proud to be a teacher
cuz kita taw betapa payah dan peritnya
untuk mendidik insan
tetapi kita tau
kepayahan itulah
yang membuahkan hasil
yang tak ternilai
suatu ketika nanti...
Kita sama2 lah berdoa semoga masyarakat terutamanya ibu bapa
membuka mata
jangan asyik memasang telinga
mendengar fitnah dan tohmahan
tanpa mengetahui
betapa kami
berpenat lelah
menjayakan visi dan misi
dalam membina modal insan
yang berguna
untuk SEMUA...
Jika anda tidak percayakan kami,
kami percayakan anda...
maka,
ambillah buku RANCANGAN MENGAJAR kami
melangkahlah ke alam persekolahan walau sehari
nescaya anda akan turut berempati
dengan apa yang telah kami lalui...
Nak ditangankan anak orang,
silap penangan kena saman,
tak dididik kami disalahkan,
apa lagi yang perlu kami lakukan?
.........................
lastly...
kepada x-guru2ku...
+selamat hari guru!
+maafkan ku kalu dulu ttido,tngumpat,ter..... (kantoi)
+maklumlah.....aku pun insan biasa yang penah mnjadi student...
+ahax!
tapi aku dak baik gak...
sikit jek nakal...
tp xdelah sampai kena marah...
aku kena marah pun sbb cikgu tu jaki
aku asyik dapat no.1 masa kat sek agama dulu
pastu bila dia turunkan aku ke no.2
aku tanyalah dia
"nape saya dapat no.2?"
pastu dia kata
"sekali-sekala biarlah org lain plak.."
sdey =(
cikgu2 dan saya jugak..
marilah kita menyanyikan lagu "KAMI GURU MALAYSIA"..
(dulu aku student, xpenah nk hapal lagu ni)
skang da jd cekgu kenalah hapal...kan???

No comments: